• وبلاگ : پاتوق مديريتي
  • يادداشت : هفت سين 91
  • نظرات : 0 خصوصي ، 9 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + !!!! 

    زن وشوهري بيش از 60 سال با يکديگر زندگي مشترک داشتند. آنها همه چيز را به طور مساوي بين خود تقسيم کرده بودند. در مورد همه چيز با هم صحبت مي کردند و هيچ چيز را از يکديگر مخفي نميکردند مگر يک چيز : يک جعبه کفش در بالاي کمد پيرزن بود که از شوهرش خواسته بود هرگز آن را باز نکند و در مورد آن هم چيزي نپرسد. در همه ي اين سالها پيرمرد آن را ناديده گرفته بود و در مورد جعبه فکر نمي کرد. اما بالاخره يک روز پيرزن به بستر بيماري افتاد و پزشکان از او قطع اميد کردند…

    در حالي که با يکديگر امور باقي را رفع رجوع مي کردند، پيرمرد جعبه کفش را از بالاي کمد آورد و نزد همسرش برد. پيرزن تصديق کرد که وقت آن رسيده که همه چيز را در مورد آن جعبه به شوهرش بگويد. واز او خواست تا در جعبه را باز کند. وقتي پيرمرد در جعبه را باز کرد دو عروسک بافتني و دسته اي پول بالغ بر 60 هزار دلار پيدا کرد. پيرمرد در اين باره ازهمسرش سوال کرد.

    پيرزن گفت:”هنگامي که ما قول و قرار ازدواج گذاشتيم مادر بزرگم به من گفت که راز خوشبختي زندگي مشترک در اين است که هيچ وقت مشاجره نکنيد. او به من گفت که هر وقت از دست تو عصباني شدم بايد ساکت بمانم و يک عروسک ببافم.”

    پيرمرد به شدت تحت تاثير قرار گرفت. تمام سعي خود را به کار برد تا اشک هايش سرازير نشود. فقط دو عروسک در جعبه بودند. پس همسرش فقط دو بار در طول تمام اين سالهاي زندگي و عشق از او رنجيده بود. از اين بابت در دلش شادمان شد.

    سپس به همسرش رو کرد و گفت:”عزيزم، خوب، اين در مورد عروسک ها بود. ولي در مورد اين همه پول چطور؟ اينها از کجا آمده؟”

    پيرزن در پاسخ گفت: ” آه عزيزم، اين پولي است که از فروش عروسک ها بدست آورده ام.”